Yüksel: “Artık Hayatıma Devam Ediyorum” Kayseri Şehir Hastanesi Fizik Tedavi Hastanesi Konferans Salonu’nda düzenlenen Organ Bağışı Haftası etkinliğine katılan Yüksel, yaptığı konuşmada 6 yıl boyunca diyalize girdiğini ve 3 yıl kadavradan nakil beklediğini ancak sonuç alamayınca babasının kendisine böbreğini verdiğini belirtti. Yüksel, “Eskisi gibi artık hayatıma devam ediyorum. Şimdi durumum iyi, istediğim gibi geziyor, oynuyor,…
Kayseri Şehir Hastanesi Fizik Tedavi Hastanesi Konferans Salonu’nda düzenlenen Organ Bağışı Haftası etkinliğine katılan Yüksel, yaptığı konuşmada 6 yıl boyunca diyalize girdiğini ve 3 yıl kadavradan nakil beklediğini ancak sonuç alamayınca babasının kendisine böbreğini verdiğini belirtti. Yüksel, “Eskisi gibi artık hayatıma devam ediyorum. Şimdi durumum iyi, istediğim gibi geziyor, oynuyor, dışarı çıkıyorum, hayatıma devam ediyorum” dedi.
Organ bağışının önemine dikkat çeken Yüksel, “O kadar hasta böbrek bekliyor ki, ölmeden hayatlarını kurtarabilirler. Organ bağışlamak isteyenler vasiyet etsin, en büyük vasiyet budur” şeklinde konuştu.
Yüksel’in babası nakil için sıraya yazıldıklarını ancak sonuç alınamayınca böbreğini oğluna verdiğini, 70 gün sonra da sağlığında bir farklılık olmadığını belirtirken, anne Zeynep Yüksel de oğlunun sağlığına kavuştuğunu ve destek veren doktorlara teşekkür etti.
Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatri Ana Bilim Dalı Nefroloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sibel Yel, Yüksel’in kronik böbrek hastalığı nedeniyle sıkıntılar yaşadığını, ancak babasından böbrek nakli ile şimdi daha iyi durumda olduğunu ifade etti. Organ Nakli Merkezi Müdürü Doç. Dr. Tutkun Talih, organ bağışının önemine vurgu yaparken, İl Sağlık Müdürü Mehmet Erşan ise organ bağışı konusunda bilgi eksikliklerine ve yanlış inanışlara dikkat çekti.
Kayseri’de organ nakli konusunda çalışmalar yürüten uzmanlar, kadavradan organ bağışını artırmak ve toplumda farkındalık oluşturmak için çaba sarf ediyorlar.
Reklam & İşbirliği: [email protected]